Kodėl jūsų robotas siurblys staiga tapo tingus arba visai atsisakė dirbti?

Žinote tą jausmą, kai grįžtate namo tikėdamiesi rasti švarų grindis, o vietoj to – robotas siurblys stovi kampe ir mirksi keistomis lemputėmis? Arba dar blogiau – visai nereaguoja? Tai nutinka dažniau nei galėtumėte pagalvoti, ir dažniausiai problema yra visai ne tokia baisi, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Vilniuje, kur daugelis šeimų jau seniai įsigijo šiuos išmaniuosius padėjėjus, robotų siurblių remontas tapo aktualia tema. Bet štai ko daugelis nežino – apie 60-70% visų gedimų galite diagnozuoti ir išspręsti patys, nesišaukdami meistro ir nesumokėdami už diagnostiką 20-30 eurų. Tiesiog reikia žinoti, kur žiūrėti ir ko klausytis.

Pirmieji simptomai: kaip suprasti, kad kažkas negerai

Robotas siurblys paprastai nepasimeta iš nieko. Beveik visada prieš rimtesnį gedimą atsiranda tam tikrų ženklų, kuriuos daugelis tiesiog ignoruoja. Pavyzdžiui, jei jūsų robotas pradėjo keistai važinėti ratu vienoje vietoje – tai ne jo naujas valymo algoritmas, o greičiausiai vieno rato ar jutiklio problema.

Atkreipkite dėmesį į garsus. Naujas, neįprastas ūžesys ar cypimas dažniausiai reiškia, kad į šepetį ar ratą įsivėlė plaukų, o gal tiesiog pasibaigė tepalas guoliuose. Jei robotas pradėjo blogiau siurbti – nebūtinai sugedo variklis, greičiausiai tiesiog užsikimšo filtras ar dulkių konteineris.

Dar vienas dažnas požymis – robotas nebegrįžta į bazę. Čia gali būti kelios priežastys: nuo paprasčiausio bazės jutiklių užteršimo iki rimtesnių navigacijos sistemos problemų. Bet pradėti tikrintis reikia visada nuo paprasčiausių dalykų.

Ko jums reikės diagnostikai: pasiruošimas be specialių įrankių

Gera žinia – jums nereikės jokių specialių prietaisų ar brangių multimetrų. Bent jau pradinei diagnostikai. Pakaks paprasčiausių namų ūkio priemonių ir šiek tiek kantrybės.

Pasiruoškite šiuos dalykus: švarų, sausą skudurą, senas dantų šepetėlius (puikiai tinka valyti įvairius kampelius), žirkleles plaukams nukirpti, šiek tiek izopropilo alkoholio (jei turite) ir gerą apšvietimą. Tikrai praverstų ir telefonas su žibintuvėliu – kartais reikia pažiūrėti į sunkiai prieinamas vietas.

Svarbu turėti ir prieigą prie savo roboto siurblio instrukcijos. Jei popierinės nebeturite – nesijaudinkite, beveik visų gamintojų instrukcijas galima rasti internete PDF formatu. Ten rasite tikslią informaciją apie klaidos kodus ir lemputių mirksėjimo reikšmes.

Dažniausios problemos ir kaip jas atpažinti be specialisto

Pradėkime nuo to, kas atsitinka dažniausiai. Pirmoje vietoje – užsikimšimai. Skamba banaliai, bet net Vilniaus serviso centruose patvirtina, kad maždaug trečdalis visų „gedimų” yra tiesiog įvairūs užsikimšimai, kuriuos klientas galėjo pašalinti per 5 minutes.

Šepečių problemos: Apverskite robotą ir pažiūrėkite į šoninį šepetėlį bei pagrindinį volelį. Jei matote apvyniojusių plaukų, siūlų ar kitų pluoštų – štai jums ir problema. Šepetėliai negali normaliai suktis, robotas jaučia pasipriešinimą ir arba išsijungia, arba tiesiog blogai valo. Nukirpkite visus apvyniojusius plaukus žirklėmis ir ištraukite. Tai turėtumėte daryti bent kartą per mėnesį, net jei robotas veikia gerai.

Ratų ir ratukų klaidos: Jei robotas važiuoja keistai, tikrinkite ratus. Dažnai į juos įsimauna smulkių daiktų – nuo vaikiškų konstruktorių detalių iki maisto likučių. Paspaudę ant rato turėtumėte jausti lengvą spyruoklės pasipriešinimą – jei jo nėra arba ratas nejuda, čia ir yra problema.

Jutiklių užteršimas: Tai ypač aktualu Vilniuje žiemą, kai nuo batų lieka druskos ir purvo. Robotų siurblių jutikliai – tie maži skaidrūs langeliai korpuse – labai jautrūs nešvarai. Švelniai nuvalykite juos šiek tiek sudrėkintu skudurėliu, bet nenaudokite agresyvių chemikalų.

Baterijos problemos: kaip atskirti mirusią bateriją nuo kitų gedimų

Baterija – tai robotų siurblių Achilo kulnas. Po 2-3 metų intensyvaus naudojimo ji pradeda senti, ir čia prasideda įdomybės. Problema ta, kad baterijos gedimo simptomai gali būti labai įvairūs ir dažnai klaidinantys.

Klasikinis požymis – robotas veikia 10-15 minučių ir grįžta į bazę, nors anksčiau dirbo valandą ar ilgiau. Arba dar blogiau – visai neįsijungia, nors visą naktį stovėjo bazėje. Bet prieš skubėdami pirkti naują bateriją už 50-100 eurų, patikrinkite keletą dalykų.

Pirmiausia – ar tikrai kraunasi? Pažiūrėkite, ar bazėje dega lemputė, ar kontaktai švarus. Dažnai problema ne baterijoje, o tiesiog užterštuose įkrovimo kontaktuose. Nuvalykite juos sausu skudurėliu arba labai lengvai šiek tiek sudrėkintu izopropilo alkoholiu.

Jei robotas vis tiek neveikia, pabandykite jį visiškai „išsikrauti” – palikite įjungtą, kol visai išsijungs, tada įkraukite bent 6 valandas. Kartais tai padeda „perkrauti” baterijos valdymo sistemą. Jei ir po to nieko – tuomet tikrai laikas galvoti apie baterijos keitimą arba vizitą į servisą.

Kada tikrai reikia skambinti specialistams

Gerai, esame išbandę visus paprastus sprendimus, bet robotas vis tiek neveikia arba veikia keistai. Kaip suprasti, kad atėjo laikas kreiptis į profesionalus? Yra keletas aiškių signalų.

Elektronikos problemos: Jei robotas visai nemirksi jokiomis lemputėmis, net įdėjus į bazę, arba mirksi visomis lemputėmis chaotiškai – tai greičiausiai pagrindinės plokštės problema. Čia jau reikia specialisto su atitinkama įranga. Bandyti taisyti patiems – tik sugadinti dar labiau.

Variklio gedimai: Jei girdite, kad variklis stengiasi suktis, bet nesisuka, arba skleidžia degėsių kvapą – nedelsdami išjunkite ir nebekraukite. Tai rimta problema, kuri gali sukelti net gaisrą. Čia tikrai ne savarankiško taisymo atvejis.

Navigacijos sistemos sutrikimai: Kai robotas visiškai „pasimetė” – važinėja visiškai chaotiškai, daužosi į baldus, nors anksčiau to nedarė, ir jokia kalibravimo procedūra nepadeda – greičiausiai sugedo lazeris arba kamera. Tokių dalių keitimas reikalauja specialių įgūdžių.

Vilniuje yra keletas patikimų robotų siurblių remonto centrų. Prieš vežant, paskambinkite ir aprašykite problemą – dažnai meistrai telefonu gali pasakyti, ar verta vežti, ar problema išsprendžiama namuose. Geras servisas niekada neverčia vežti įrangos, jei problema akivaizdžiai paprasta.

Profilaktika: kaip išvengti gedimų ateityje

Žinote, kas geriausia robotų siurblių diagnostikoje? Kai jos visai nereikia. Ir tai nėra fantastika – paprasčiausia reguliari priežiūra gali pratęsti jūsų roboto gyvenimą dvigubai ar net trigubai.

Kas savaitę: išvalykite dulkių konteinerį ir ištraukite šiukšles iš šepečių. Tai užtrunka gal 3 minutes, bet apsaugo nuo 80% visų galimų problemų. Taip pat nušluostykite jutiklius – tą patį galima padaryti kol robotas kraunasi.

Kas mėnesį: nuimkite šoninį šepetėlį ir pagrindinį volelį, kruopščiai išvalykite. Patikrinkite ratus – ar nesikaupia jų ašyse purvas. Išvalykite filtrą (jei jis plaunamas) arba pakeiskite nauju. Filtrai kainuoja vos keletą eurų, bet jų reikšmė siurbimo galiai – milžiniška.

Kas 3-6 mėnesiai: pakeiskite šoninį šepetėlį nauju. Jie nusidėvi, tampa minkštesni ir blogiau valo. Taip pat patikrinkite, ar įkrovimo bazės kontaktai švarus – jei reikia, nuvalykite.

Ir dar vienas patarimas, kurio daugelis nesilaiko: neperkraukite roboto. Jei turite didelį butą, geriau leiskite jam valyti po dalis, su pertraukomis įkrovimui. Nuolatinis darbas iki visiško išsikrovimo labai greitina baterijos senėjimą.

Kai robotas vėl važinėja kaip naujas: paskutiniai patarimai ir gudrybės

Taigi, išsiaiškinome problemas, išvalėme, pataisėme – ir robotas vėl linksmai važinėja po namus. Bet prieš grįžtant prie įprasto gyvenimo ritmo, dar keli dalykai, kurie padės išlaikyti šį rezultatą.

Pirma, padarykite sau priminimus telefone. Rimtai. „Išvalyti roboto siurblį” kas savaitę. Nes kitaip užmirštame, ir po mėnesio vėl turime problemų. Antra, įsigykite atsarginių dalių komplektą – filtrus, šepetėlius. Jie nebrangūs, o turėdami juos po ranka, neatidėliosite priežiūros „kitam kartui”.

Jei kilo rimtesnė problema ir teko kreiptis į servisą Vilniuje – nepamirškite paklausti meistro konkrečių patarimų būtent jūsų modeliui. Kiekvienas gamintojas turi savo silpnąsias vietas, ir geras specialistas tai žino. Kartais vienas patarimas gali sutaupyti šimtus eurų ateityje.

Ir pats svarbiausias dalykas – nepamirškite, kad robotas siurblys yra tik įrankis. Jis neturi būti tobulas, jam nereikia valyti idealiai. Jei jis atlieka 80% darbo už jus – tai jau fantastiška. Likusius 20% galite padaryti patys, kai reikia. Nesivaikykite absoliuto ir nekelkite nerealiųjų lūkesčių – tuomet ir gedimų atrodys mažiau, ir gyvenimas bus ramesnis.

Dabar jau žinote, kaip elgtis, kai jūsų technologinis padėjėjas nusprendžia „pailsėti”. Dauguma problemų išsprendžiamos per kelias minutes, o net jei ir reikia specialisto – bent jau suprasite, kas nutiko ir ar siūlomas sprendimas adekvatus. O tai jau pusė pergalės.